👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه تجارت الکترونیک در بخش صادرات

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه تجارت الکترونیک در بخش صادرات

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه تجارت الکترونیک در بخش صادرات

مشخصات فایل

تعداد صفحات

50

حجم

79/893 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه تجارت الکترونیک در بخش صادرات

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

صادرات به معناي فروش كالاها يا خدمات توليدي از يك كشور به كشور ديگر، يك جهت از جاده دو طرفه‌اي است كه جهت دوم آن واردات است، از يك طرف هر كشوري كه اقدام به صادرات مي‌كند، حتماً بايد براي برآوردن برخي از مايحتاج خود به واردات از ساير كالاها اقدام كند و هر كشوري نيز كه به دنبال واردات باشد، نيازمند منابع ارزي است كه از راه صادرات تامين مي‌شود. از طرف ديگر، هر كالا يا خدمتي كه از يك كشور صادر مي‌شود از ديد كشور خريدار جزء ليست واردات محسوب مي‌شود اين جاده دو طرفه در ادبيات بازرگاني، تحت عنوان تجارت بين‌‌الملل شناسايي شده است.

از نگاه و زاويه‌اي ديگر مي‌توان گفت صادرات به معناي فروش كالاهاي ساخته شده و خدمات ارائه شده توسط ساكنين يك كشور به كشورهاي ديگر مي‌باشد به عبارت ديگر صادرات به معنايي تقاضاي اقتصاد جهاني از كالاها و خدمات ساخت داخل كشور‌ مي‌باشد در مقابل واردات، ميزان تقاضاي اقتصاد داخلي از كشورهاي ‌‌ديگر مي‌باشد. طبق نظريه‌‌هاي اقتصادي تجارت موتور رشد و توسعه اقتصادي كشورها مي‌باشد. رشد و توسعه تجارت بين‌المللي باعث افزايش رفاه و درآمد سرانه ساكنين كشورها مي‌شود به عبارت بهتر مي‌توان گفت براي دستيابي به قدرت اقتصادي بيشتر در بازار جهاني هر كشوري بايد در پي رفع مشكلات، موانع و تنگناهاي داخلي، افزايش رفاه و درآمد سرانه ساكنين خود استراتژي مناسب اقتصادي جهت توليد و افزايش حجم صادرات محصولات خود در بازار جهاني دنبال كند.

بحث اصلي در تئوري‌هاي تجارت بين‌الملل پاسخ به اين سوال است كه كشور بايد چه چيزي، به چه مقدار، يا از چه كشوري، چرا و چگونه صادر و يا وارد كند. در اين رابطه تئوري‌ها و نظريات زيادي مطرح شده است كه هر كدام به نوعي سعي در پاسخگويي به اين سوالات يا برخي از آن داشته است.

اینترنت نامی برای سیستم گسترده و جهانی شامل مردم، اطلاعات و کامپیوتر هاست. اینترنت آنقدر بزرگ و پیچیده است که در محدوده درک یک شخص نمی گنجد. اینترنت در واقع یک شبکه کامپیوتری بزرگ و منفرد نیست. بلکه مجموعه از ده ها هزار شبکه گسترده در جهان است. این پدیده نوین نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشورهای جهان ایفا می کند (سرمد سعیدی و نوده فراهانی،1381).

اینترنت یک فن آوری با ویژگی های خاص است که این توانایی را دارد تا جنبه های مختلف رقابتی را در بسیاری از صنایع تغییر دهد و در عین حال صنایع جدیدی را خلق کند. اینترنت یک استاندارد با هزینه پایین و سرعت بالای تعامل، تعدیل زمان، دسترسی جهانی و شکلی از کانال توزیع است که عدم توازن اطلاعات بین طرفین مبادله را کاهش می دهد. این ویژگی ها تاثیر زیادی بر پنج C یعنی هماهنگی، تجارت، جامعه، محتوا و ارتباطات می گذارد

(Afuah & Tucchi.2003).

اینترنت با میلیون ها کاربر پراکنده در سراسر جهان بزرگترین شبکه رایانه ای غیر متمرکز در جهان است. اینترنت یا شبکه شبکه ها، سیستم به هم پیوسته ای از شبکه های کوچکتری است که همه آن ها برای تبادل اطلاعات از قوانین یکسان (همان پروتکل ها)استفاده می کنند. (واتسون و مک کئون،1380)

اینترنت شبکه ای از کامپیوترها است که کشورها را به هم پیوند می دهد. اینترنت از بعضی جهات شبیه سیستم تلفن است. همانطور که شما می توانید از طریق تلفن با مردم مختلف در هر کجای دنیا صحبت کنید، تا مادامی که به اینترنت متصل باشید، از طریق کامپیوتر می توانید با مردم ارتباط برقرار کنید. اینترنت چیزی بیش از محتوای آن است؛ اینترنت فضایی اجتماعی است که کاربران در آن با هم ارتباط متقابل برقرار می کنند(Frost & Strauss.2000)

اینترنت یک شبکه عظیم است که از ارتباط داخلی شبکه های کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از طریق خطوط تلفن، ماهواره و سایر سیستم های ارتباطی راه دور شکل گرفته است (Ellsworth & Ellsworth.1997)

سرعت رشد اینترنت باور نکردنید است. تا به حال هیچ رسانه ای با چنین سرعت قابل ملاحظه ای رشد نکرده است. در مورد رادیو حدود 40 سال طول کشید تا به 50 میلیون مخاطب دست یابد، در مورد تلویزیون کمتر از 15 سال، تلویزیون کابلی در حدود 10 سال، کامپیوتر شخصی 16 سال و برای اینترنت این مدت زمان فقط 4 سال طول کشید (Albert & Sanders.2003)

فهرست مطالب

پیشینه تحقیق

فن آوری اطلاعات

بازاریابی اینترنتی

اینترنت

بازاریابی الکترونیکی

اهداف بازاریابی اینترنتی

مزایای بازاریابی اینترنتی

تجارت الکترونیک

شیوه های تجارت الکترونیک

فروشنده با فروشنده B2B

فروشنده با مصرف کنندهB2C

مصرف کننده با مضرف کننده C2C

مزیت های تجارت الکترونیک

نیازهای تجارت الکترونیک

موانع و چالش های کاربرد اینترنت و وب در تجارت

ابزارهای اصلی تجارت الکترونیک

کد میله ای

پست الکترونیکی

بانکداری الکترونیک

صادرات

نظریات اقتصادی در رابطه با تجارت

نظریه سوداگران

نظریه کلاسیک

تئوری هکشر- اولین

معمای لئونتیف .

تخمین عملی تئوری برخورداری از عوامل و تئوری هزینه فرصت

هزینه نسبی منطقه ای و تفسیر آن

نظریه چرخه زندگی محصول

نظریه برابری قیمت عوامل

تئوری مزیت رقابتی پورتر

مدل الماس ملی

منابع و ماخذ

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت جرم های رایانه ای پاورپوینت تحقيقات بازاريابي بين‌المللي (فصل پنجم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت اینترنت ۵۳ اسلاید پاورپوینت بررسی تاریخچه فرشبافی در شهر هفتکل در جستجوی بهترین معیار ارزیابی عملكرد مالی در بازار سرمایه ایران به تفكیك صنعت و اندازه , بررسی در جستجوی بهترین معیار ارزیابی عملكرد مالی در بازار س